2015-11-21

Ištraukos iš dienų.


Ankstyvas rytas, jau po mankštos. Pasistatau šalia garuojantį puodelį kavos, kol kraunasi kompiuteris tyliai barbenu pirštais į stalą ir galvoju apie ištraukas iš dienų, akimirkas, slydusias tarsi paviršiumi, nespėjusias užsibūti, bet vertas dėmesio. 

Ištrauka numeris vienas.

Pakeliu akis, sugaunu žvilgsnį, tu žiūri į akis, geras ženklas. Labas, malonu susipažinti, įžengei į mano teritoriją. Nuo šiol turi apsispręsti, kas būsi - draugas, ar priešas. Abi šios pozicijos garbingos, svarbiausia išsiaiškinti vaidmenis, ir važiuojam toliau. Labiausiai nemėgstu nekonkretumo. Gerai tada, kai viskas aišku ir akivaizdu. Matau, kad žmogus iki širdies gelmių nemėgsta manęs, bet mandagiai sveikinasi, šypsosi, ir kanda tik iš pasitaikiusios patogios progos ir subtiliai. Beveik vienas malonumas.
Taigi, kaip sakiau, labas, malonu susipažinti, bus įdomu. Jei nori būti mano draugas, greičiausiai turi savų motyvų, ką irgi gerbiu. Žinau, kad gausi iš manęs kažką, o aš pagalvosiu, ką galėčiau iš tavęs paimti.
Nuo dabar prasideda nauja šachmatų partija, o garbingai pralaimėję atsitrauks. Visada svarbu išeiti pakelta galva, ir visada įmanoma išeiti pakelta galva, atsimink.

Ištrauka numeris du.

Vakar jaučiau tokį pyktį, kokį seniai jaučiau, išlaisvinantį, muzika padėjo tik labai trumpam. Kai pyktis grįžo, aš pasakiau, ką galvoju. Žinau, kam galiu už tai padėkoti, tau, brangus mano gyvenimo praeivi, ačiū už šitą pyktį, laukiau jo labai seniai. Eina laikas, vakarai ilgėja, mane vėl liūliuoja eiliniais išėjau - parėjau triukais, nostalgijos kupinais sakiniais ir žvilgsniais, atsidūsėjimais ir minties šuoliais, bet niekas nebeveikia - vienintelė iššaukiama emocija - pyktis, išgrynintas, be priemaišų, be cukraus - pyktis, kuriame noriu maudytis ir mėgautis juo, pyktis, kuris mane pakelia ir užmigdo, kuris padeda nesigailėti išsakytų nuoširdžių minčių, ir, kas nuostabiausia - nebūtina pulti klijuoti mano sudužusių šukių, nes nereikia jų klijuoti, jas reikia sušluoti kuo greičiau ir tiesiai į konteinerį, ne į šiukšlinę, kad greičiau išvežtų. Ačiū tau už mano pyktį!
Šiandien kalbėjom apie tave, apie mane, apie kitus. Šiandien kalbėjom apie mano laimėjimus prieš praeities demonus, ir aš pagalvojau, kad dar tau turiu pasakyti tiek dalykų, kad atsimintum visam laikui, o mane minėtum geruoju. Geriausia.

Ištrauka numeris trys.

Einu koridoriumi iki papuoštos eglės, jaučiu, kad artėja mano laikas, mano Kalėdos, kada kelioms dienoms, kelioms valandoms, riteriai ir karžygiai, vaidilutės ir Žanos Dark pasidėsim šarvus, susėsim ir pasistengsim pajusti, kad esam dar ne visai vieni šiame individualistų pasauly, kad yra kas mus myli taip stipriai, kaip mes juos, kai sups šeima - visa plačiąja ta žodžio prasme, o gerumas įgaus seną prasmę. Tegul šias Kalėdas triumfuos laisvė ir draugystė - nes tai gražiausi dalykai, kuriuos pastebėjau nuo praėjusių Kalėdų. Šypteliu, kaip taikliai apibūdinau visus pastaruosius įvykius, bet jei gerai pagalvoji, ir jei renkiesi žvelgti pozityviai, optimistiškai ir su pasigėrėjimu, tai žinokite tikrai - pas mus šiuo metu triumfuoja laisvė ir draugystė.

Pasirąžau ir, tam tikra prasme  duodu sau išrišimą - nebesinešiosiu užanty užkištų jausmų ir neišnaudoto įkvėpimo. Keliuosi nuo kėdės ir pradedu dieną, labas rytas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą